lördag 22 mars 2014

Solglasögonfodral

Nu har jag haft framme symaskinen igen, den här gången för att knåpa ihop ett nytt fodral till mina solglasögon. Tyget jag valde köpte jag på IKEA för många år sedan, och som foder blev det ett enfärgat rött. Beskrivningen för hur man gör hittade jag i en bok på biblioteket men eftersom jag redan hade lämnat tillbaka den så fick jag improvisera lite. Först sydde jag ihop långsidorna. Sedan vek jag  ner fållen till snöret och sydde fast fodret i den. Efter det var det bara att vända rätsidan utåt och trä i snöret.

Det fanns fler roliga idéer i den boken, som heter Syjunta och är gjord av Annika Messing och Kicki Persson. Många användbara saker som är enkla att tillverka. Kanske får ni se något nytt alster här snart igen.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar