onsdag 18 juni 2014

Ljungbergs Factory

På väg till och från mitt jobb passerar jag alltid Ljungbergs Factory's fabriksbutik i Floda. Ni vet hur det är, man tänker att "där ska jag gå in en dag" fast det blir liksom aldrig av, men en dag i förra veckan passade det väldigt bra. De hade jättemånga fina tyger, både ordinarie och andrasortering, och mängder av härliga mönster. Gamla klassiker av Stig Lindberg med flera, och nya mönster av bland andra Ernst. De har även lampskärmar, vaxdukar och kuddfodral, och syr gärna upp gardiner till den som önskar det. Så mycket fint att välja bland! Är du ute efter gardintyg eller vill piffa upp med nya kuddar, så kan jag tipsa om ett besök här. Jag var inte ute efter något speciellt den här gången, men jag fastnade för ett rart blommigt mönster som jag köpte en bit av. Det visade sig vara ett gammalt förklädesmönster, så det kanske kan bli något sött till köket. 

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar