fredag 13 september 2013

Höstkrukor

Även om det riktiga höstrusket inte har kommit än, tack och lov, så tycker jag ändå att hösten är här. Löven börjar byta färg och luften är frisk.

Byns blomsteraffär har fått nya lokaler och det är verkligen hur fint och inspirerande som helst! Jag vill köpa allting, men nöjde mig med fyra kassar. Dessutom hade de utförsäljning i gamla lokalen där allt kostade 10 kr/st, så då fick jag med mig nya krukor till köket och lite annat. Jag har längtat länge efter att få plantera i mina krukor och i helgen kunde jag inte vänta längre, men visst kändes det lite konstigt att plantera ljung i 20 graders värme. Krukorna är ganska stora så jag fyllde upp med kottar i botten så blir det inte lika tungt med all jord. Både ekologiskt och ekonomiskt :) Jag gjorde inte riktigt som jag tänkt mig från början, så det saknades en planta med kål. Då fick det bli några kärleksört i en glasburk istället.

Vi önskar er en riktigt härlig helg, antingen ni är på jobbet eller får vara lediga!

/Linda


4 kommentarer: