onsdag 4 december 2013

Adventsljusstake

I förra veckan var jag på en kvällskurs i en blomster- och presentbutik i Vara. De visade många olika sätt att göra en adventsljusstake och sedan fick vi göra varsin på egen hand. Det var otroligt roligt! Med enkla medel kan man göra jättefina arrangemang, det gäller bara att hitta inspirationen. Och inspiration fanns det gott om. Jag valde en ljusgrå kruka och fyllde den med en oasis. I den fäste jag ett lite tjockare stearinljus som jag satte siffror på. Mossa hör ju till i adventsljusstakar, men jag tog även lite vit ull och dekorerade med. En taklök är ju en väldigt fin och tacksam växt när man gör arrangemang så den fick vara med. För att få in lite rött så satte jag i små äpplen, och över detta virade jag några varv med röd ståltråd.

Butiken som anordnade denna kursen heter DBKD Store, och de har massor av fina saker. Förutom blommor så har de krukor och annat från DBKD (Design By Karin Dahlin), men också produkter av Ernst Kirchsteiger och flera andra. Klicka här om du vill hitta fler återförsäljare eller kika i vinterkatalogen.

Hoppas ni har det mysigt i dessa adventstider och njuter av förberedelserna för jul. Men var försiktig med levande ljus och lämna dem aldrig utan uppsikt.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar