fredag 14 februari 2014

Servettringar

Hej på er!

Både Frida och jag gillar att göra dukningar i olika stilar och färger. Det har inte blivit så mycket om det här på bloggen än, men det kommer säkerligen dyka upp längre fram. Servettringar är ett kul sätt att göra dukningen lite festlig, och här kommer ett tips på hur man enkelt kan göra egna.

Ta en tom hushållspappersrulle och skär ut 3-4 cm breda ringar. Klipp ut en bit papper som täcker ringen helt och limma fast. Jag tog tapet för det är så tåligt och har även lite struktur. Sedan kan man dekorera som man vill, jag använde min underbara washitejp för den matchar servetterna så bra. Tapet och washitejp är det bästa papperspysslet tycker jag. Det blir även fint med ett spetsband eller snöre runt ringen, och man ju knyta fast en blomma eller kvist. Eller varför inte skriva gästens namn på och använda som bordsplacering?

/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar