tisdag 8 april 2014

Nyckelring

Nu har det varit systuga här igen. Det blev ett ganska litet projekt, men ändå väldigt användbart. Jag har dubbelvikt en remsa som jag sytt ihop, och i den ena änden är det en kanal som jag har trätt nyckelringen i. Det var lite trixigt att få till kanalen men man får prova sig fram. Det är ju inga konstigheter att göra ett längre band att ha runt halsen, men jag hade bara en liten provbit av detta tyget så det fick bli som en remsa att hålla i. 

Ingen idé att ställa undan symaskinen, för nu har jag ett par gardiner som ska sys upp. Först tänkte jag köpa metervara, men vad glad jag blev när jag hittade ett par knytbandslängder istället. Men de är ju alldeles för långa så mitt nästa syprojekt får bli att sy upp dem. Jag ska visa er så snart det är klart! 

/Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar