måndag 26 maj 2014

Altanfunderingar

Då var det måndag igen. Jag har haft en ledig helg, som har varit just ledig. Mycket tid har gått åt till att läsa inredningstidningar på altanen, det är lyxigt det. Men jag märkte också hur blåsigt det är där, vi måste hitta ett vindskydd att sätta upp. Frågan är bara om det ska bli färdiga moduler eller om vi ska snickra ihop det själva. Jag tycker det är fint med smala ribbor på längden, det kan väl inte vara så svårt att skruva ihop. Färdiga skivor är så klart enklast, men än så länge har jag inte sett några som ser fina ut. Det får ju gärna vara lite stabilt också, det som satt där tidigare blåste ner i vintras. Det här tål att funderas på, men inte för länge. Sommaren är kort, som bekant.

Innanför altandörren har jag ställt en låda med filtar, dynor, korsord och annat som man lätt kan plocka fram när solen lyser.

Önskar er en fin vecka, antingen den är kort med långhelg eller bara helt vanlig.

/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar