söndag 18 maj 2014

Grönsakssådden är klar

Nu har jag fått lagt ner lite frön i jorden i hopp om att få skörda grönsaker i sommar. Jag har två pallkragar att odla i, det är lagom mycket. Visst vore det roligt med ett stort land, men just nu räcker detta fint. Jag börjar lära mig vad som passar mig bäst att odla, så i år blev det mest morötter. Ruccolasallad brukar växa så det knakar så det blev det också. Lite lök och rädisor, och så la jag ner ett par frön med broccoli mest för att testa. De skulle sättas med 50 cm mellanrum åt alla håll! Vi får se om det blir något… Jag hade också en påse med basilikafrön som jag hade tänkt att så inomhus lite tidigare.  Nu får de växa ute direkt istället, hoppas det funkar.

Det är så spännande att odla, jag brukar kolla varje dag vad som har hänt sedan sist. Det är fantastiskt när det växer! Hur är det med er kära läsare, ska ni odla grönsaker i år?

/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar